Le portail Web «SCNAT savoir» sert d’orientation. L'Académie suisse des sciences naturelles (SCNAT) et son réseau établissent l'état des connaissances sur la base de résultats scientifiques solides et en référence à la Suisse à l'attention de la politique, de l'administration, des affaires, de la science et de la pratique.en plus

Image : Tobias Günther, SNSF Scientific Image Competitionen plus

Integrating Sustainable Development into Teaching at the University of Bern

Guidelines with special foci for the University of Bern

Nachhaltige Entwicklung in die Hochschullehre integrieren

This guide is directed primarily, but not exclusively, towards faculty in all disciplines at the University of Bern who wish to incorporate and integrate the crosscutting theme of sustainable development in their university teaching.

Source: Herweg K, Zimmerman A B, Lundsgaard Hansen L, Tribelhorn T, Hammer T, Tanner R P, Trechsel L, Bieri S, Kläy A 2016. Nachhaltige Entwicklung in die Hochschullehre integrieren – Ein Leitfaden mit Vertiefungen für die Universität Bern. Universität Bern, Vizerektorat Qualität, Vizerektorat Lehre, Centre for Development and Environment (CDE), Bereich Hoschuldidaktik & Lehrentwicklung, und Bern Open Publishing (BOP), Bern.

Catégories

  • Établissement d'enseignement supérieur